70 geestelijk gehandicapten kunnen thuis blijven wonen door inzet van de iQare zorgcentrale en individuele iQare touch PC's

Naar beneden

SOL Connect extramuraliseert met iQare

SOL Connect is een vooruitstrevende gehandicapten zorgorganisatie die zich voortdurend aanpast, verbetert en inspeelt op de huidige en toekomstige uitdagingen in de zorg. Daarbij levert zij unieke en innovatieve manieren van werken, met maximale flexibiliteit voor elke persoon om zodoende  aan de veranderende behoeften en wensen te kunnen voldoen.

Op dit moment worden meer dan 70 mensen ondersteunt met de iQare zelfmanagement oplossing die ieder individu de keuze geeft om zijn eigen leven vorm te geven leven, en te kunnen blijven wonen in hun lokale omgeving.  Via de gebruikersvriendelijke iQare touch pc kunnen cliënten beeldbellen met het 24/7  Sol Connect supportteam indien men hulp nodig heeft.  Ook neemt het supportteam contact op met cliënten om te controleren of alles nog goed gaat. Archie bijvoorbeeld, moet er regelmatig aan herinnerd worden dat hij zijn zuurstofslangetje aan zijn neus bevestigd. Door middel van een beeldbel verbinding is een controle op afstand snel uitgevoerd.

De iQare touchscreen computers zijn voorzien van een keuze menu dat per cliënt op afstand ingericht kan worden met diensten en services die op hem of haar van toepassing zijn en passen bij hun geestelijke vermogens. Kortom, meer zelfredzaamheid met iQare. Zelfs met zware fysieke beperkingen is iQare bedienbaar. Voor John ontwikkelden we een speciale verzoekknop waarmee hij oproepen kan doen, maar ook oproepen van buiten kan accepteren. Zie video hier onder. Voor andere aansprekende voorbeelden, bekijk de video's op de site van Sol Connect zelf, https://www.sol-connect.org/sol-connect-videos/

                
 
   

Tevens kan makkelijk contact worden gemaakt met familieleden of andere SOL Connect cliënten, waardoor zij zich minder geïsoleerd voelen. Enkele van de functies zijn onder meer:

Toegang tot ondersteuning, 24 uur per dag, 365 dagen per jaar

De iQare hubs geven de klanten de klok rond toegang tot hoogopgeleide medewerkers. Door het gebruik van een eenvoudig vormgegeven touchscreen PC of tablet krijgen zij de op het juiste moment precies de best passende steun.

Interactieve agenda

Elke persoon heeft toegang tot de eigen interactieve kalender. De agenda kan ook koppelen met diensten en evenementen. Het geeft cliënten informatie en herinneringen over zaken zoals het nemen van medicatie, belangrijke gebeurtenissen of bezoeken en geplande  telefoon- of videogesprekken en ook informatie zoals  ‘goede morgen’ services en weerberichten. De interactieve kalender geeft  cliënten weer controle over hun leven door hen te helpen met het plannen van de communicatie en activiteiten die ze graag willen doen.

Klanten interactie

Ook leefstijl diensten zijn mogelijk indien de  cliënt toestaat om te interacteren met andere SOL Connect cliënten, hun vrienden of hun familie. Ze kunnen spelletjes spelen met andere mensen, luisteren naar muziek, surfen op het internet of videogesprekken voeren, allemaal met behulp van de eenvoudig te gebruiken touchscreen iQare hubs.