iQare biedt de meest geavanceerde regie- & communicatie centrale

Naar beneden

Zorgcentrale

De kracht van het iQare platform
Het iQare platform koppelt zorgvragen in een split second aan in- en externe zorgverleners, service organisaties (bv taxi), mantelzorgers of zelfs familieleden, op basis van een protocol dat rekening houdt met de kwalificatie, beschikbaarheid. Afhankelijk van het type zorgvraag, kan de zorgorganisatie zelf de routingprotocollen instellen inclusief escalatie protocollen. Deze zorgcentrale functionaliteit is zeer flexibel inzetbaar dat wil zeggen dat de zorgorganisatie alle oproepen vanuit alle locaties binnen kan laten komen op deze zorgcentrale, maar desgewenst ook zeer flexibel oproepen decentraler  kan ontvangen op een PC of smartphone, afhankelijk van dagdeel of dag in de week. Dit kan zelfs per tyoe alarm/ service verzoek ingeregeld worden.

Signalen uit diverse bronnen
De e-Zorgcentrale kan zorgvraag signalen ontvangen vanuit allerlei toepassingen zoals oproepknoppen, pc's, tablets, smartphones, gewone telefoon, sensoren, bewakingscamera's al dan niet in combinatie met UMO.  Alle inkomende signalen worden weergeven op de e-zorgcentrale userinterface en blijven zichtbaar met tijd van binnenkomst, type aanduiding en client. Na koppeling van zorgvraag aan zorgverlener is het mogelijk om de status te blijven volgen. 

Overzicht en gebruik
De zorgcentrale geeft daarbij online overzicht van de status van alle zorgtaken en zorgverleners. Ook handmatige allocatie van zorgvragen is mogelijk. Zorgcentrale medewerkers kunnen ingrijpen als taken niet op tijd worden afgehandeld. Permanent toezicht via camera’s met ingebouwde microfoon, speaker en infrarood sensor maakt het mogelijk om dag- en nachtzorg efficiënter in te richten voor cliënten die 24 uurs toezicht behoeven. Samenwerken met andere zorgorganisaties in zorgcirkels? iQare is er voor gebouwd.

Proces en client bewaking via cameras 
De e-zorgcentrale bewaakt proces en clienten. De e-zorgcentrale geeft een actieve signalering van taken die niet tijdig uitgevoerd worden door zorgverleners of clienten zelf.

Nachtzorg via camerabewaking
Client bewaking door op afstand bestuurbare en interactieve camera's maakt het mogelijk om beter en goedkoper toezicht te houden, bijvoorbeeld in de nachtzorg.

Zorgcoordinatie  ondersteuning voor zorgcirkels 
iQare is de uitkomst voor zorgorganisaties die in regionale zorgcirkels via pooling van medewerkers hun avond, nacht en weekendzorg efficienter en effectiever willen inrichten. iQare is opgezet om te communiceren met verschillende ICT en Zorg-op-Afstand systemen van verschillende organisaties.

Optimale communicatie en informatie mogelijkheden
Beeldbellen, bellen, mailen, managen van groepsvideo sessies, (automatisch) content pushen op tijdstippen dat clienten dat nodig hebben. Videoinstructies sturen en afspelen terwijl zorgmedewerkers beeldcontact met clienten houden geeft nieuwe "hulp en coaching op afstand" mogelijkheden. Pop up messages verzenden en agenda’s van clienten beheren; de iQare  e-Zorgcentrale biedt zorgmedewerkers de keus om op elk moment het best passende communicatie medium te kiezen.